Joan Holst Andersen valgt ind i CEP

Joan Holst Andersen valgt ind i CEP — og hun spiller nu for Boule Hedebo
På den netop overståede kongres er Joan Holst Andersen blevet valgt ind som medlem af CEP — det Europæiske Pétanqueforbund. Det er en stor anerkendelse, ikke bare for Joan personligt, men for dansk pétanque som helhed. Det er den slags, der sætter Danmark på det europæiske landkort, og vi er stolte over at følge det på nært hold.
For Boule Hedebo er nyheden dobbelt glædelig: Joan har i 2026 valgt at tegne sin licens hos os, og vi byder hende hjertelig velkommen i klubben.
“Det er en stor dag for dansk pétanque, og vi er utroligt stolte over at have Joan som en del af vores klub.”
Joan er et velkendt ansigt i dansk pétanque. Hun har i en årrække været kasserer i Dansk Pétanque Forbund og er et flerårigt engageret medlem af KPK. Men hendes indsats rækker langt ud over de formelle poster. Joan gør en stor figur for sporten på mange fronter: hun er en aktiv stemme og ressource i det daglige arbejde med at udvikle og udbrede pétanque i Danmark, hun er med når Danmark er ude at repræsentere sig internationalt, og hun lægger et betydeligt arbejde i at få unge mennesker øjnene op for sporten — noget, der er afgørende for pétanques fremtid herhjemme.
Tillykke, Joan — med valget til CEP, med alt hvad du gør for sporten, og med den fortsatte indsats der venter forude. Vi hepper på dig fra banerne i Hedebo.